tirsdag den 7. august 2012

2 days left

Jeg har givet mine sidste krammere ud. Jeg har sagt "på gensyn" til venner og familie. Jeg har slåes med tårene som presser på. Inderset inde ved jeg, at jeg er hjemme før jeg ved af det. Men et år virker bare så lang tid når man skal være væk fra alt det man elsker. Folk som engang bare var navne på et papir, vil stå klar i en lufthavn til at modtage mig. De bliver pludselig virkelige mennesker. Jeg har fået en nye familie, som skal opdrage på mig og sige hvad jeg kan og ikke kan. Et nyt værelse står klar med en ny seng og en ny kommode. Lige gået op for mig, at det her er min anden sidste nat i min dejlige danske seng :(

Når jeg har været i rundt i Århus, Hammel, Harlev og ikke mindst Skovby og Galten, har jeg lagt mærke til alle de små ting - og gud hvor jeg kommer til at savne det. Kommer til at savne at kunne cykle ned i Spar kl. lort om aften, fordi man lige har lyst til et eller andet. Hver gang jeg besøger et af mine "stamsteder", har jeg altid kigget lidt ekstra rundt - bare for at huske det, for mindernes skyld. For at forsikre mig om at det stadig vil være der, når jeg kommer hjem igen. Den by som jeg altid har kaldt min er pludselig ikke min længere og det er mærkelig at tænke på. Gør næsten helt ondt.

Kufferten er næsten pakket. Fyldt med ting som skal følge mig videre ud i verden og efterladt af ting som ikke har betydning. Bunkerne af vigtige papirer er ordnet. Papirer som skal få mig igennem lufthavnene og myndigheder. Virker så truende på en eller anden måde. Snart sidder jeg i lufthavnen og har sagt farvel til min familie som sikkert bliver hårdere end jeg tror. Jeg venter på et fly som skal tage mig ud i verden. Væk fra alt jeg kender. Væk fra mit hjem - min sikkerhed. Til et land som jeg aldrig har været i. Alt er anderledes og jeg er ikke vant til noget. Jeg kender ingen men jeg ved også, at jeg nok skal klare mig. Om få uger har jeg fået knyttet venskaber og alt bliver mere normalt. Jeg kommer til at kende min nye by, familie og hjem bedre. Jeg starter i skole og pludselig har jeg glemt om danmark og alt jeg savner.

Jeg kommer til at få et fantastisk år, selvom jeg hele tiden søger bekræftelse på det. Jeg kommer til at opleve en masse. Kommer til at spise amerikansk mad, gå til cheerleading, være til football games, tage test's i skolen, gå trick or treat til halloween, få hele familien på besøg til thanksgiving, prøve flotte kjoler til prom, homecomming og winterformal. Jeg kommer til at opleve amerikansk jul d. 25, nytår og selvfølgelig min 17-års fødselsdag. Jeg får lov til at være senior, hvilket vil sige en masse sjove ting som f.eks. graduation. Jeg ved det nok skal blive godt, man skal bare blive vant til det. Kys fra min seng♥.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar